Liten kanin

En LO om den första påskmaskeraden på dagis. Var lite stressad för saker på jobb (hur ofta är man inte det?!) och kände att vi inte hade riktigt koll: "Vad klär egentligen en pojke ut sig till under påsken? Påskris? Påskgubbe?"

Till slut, sent på kvällen dagen innan maskeraden, kom jag på det. Han kunde ju vara en liten kanin/hare! Jag klippte ut öron i skumplast och häftade fast dom på mitt ena hårband. Sprang ner och köpte ansiktsfärg, tack Hemköp som har öppet till 23!

Resultatet följande morgon: Min son ÄLSKADE sina öron och ville gärna vara kanin. Att mamma målade i ansiktet var inte lika poppis, men gick att genomföra.



Jag gjorde en enkel LO denna gången. Har använt bara två papper. Kaninerna och det gula äggpappert är samma papper men olika sidor. Det vitprickiga är papper nummer 2. Titeln är utstansad från Chick-a-beebokstäverna och glazad efter montering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0