Gravidchock!

Denna LO handlar om min sista dag innan förlossningen satte igång. Jag gick nästan två veckor över tiden och de sista dagarna ville jag överhuvudtaget inte gå utanför dörren. Min sambos kompis och dennes fästmö övertygade mig om att komma och se deras nya hus. Okej, ingen högsta önskan direkt, men ibland måste man ju göra som mannen vill. Vi tog oss ut till nya huset. Väl där möttes jag av gapande munnar och stirrande blickar... Kompisen och fästmön trodde jag skulle spricka vilken sekund som helst....

Senare under kvällen kände jag mig lite skum... På natten kände jag mina första värkar och så var vi igång....

Jag valde mitt favoritmärke i pappersvalet, Making Memories. Jag tyckte att pappert passade då LO´n handlar om en förvandling från kvinna till mamma. Den fina fjärilen är mitt nyaste inköp på JP Hobby, en dies från Quickutz. Fjärilen kom som en enkel dies, men fanns två olika modeller att laborera med. Mycket användbar! Siffrorna har jag skrivit ut från datorn genom att lägga mitt papper direkt i skrivaren och sedan klippa ut för hand. Den gula texten har jag stansat ut från Quickutz alfabetet "Dragonfly". Bakom fotot finns även en tag med dold text!




Lite detaljer från LO´n

                      

Kommentarer
Postat av: http://stunten.wordpress.com/

Vilken fantastisk bild! Måste vara helt underbart att ha sådana "stöd" för minnet att se tillbaka på. Själv var jag på en utställning om skånsk nazism dagen innan värkarna kom med min förste. Jag har en del bilder från dagen, men jag ser mest lidande ut, ungefär som om jag hade svalt en medicinboll! Om det har med magen eller utställningen att göra vill jag dock låta vara osagt.

2009-03-17 @ 22:08:35
Postat av: Carina

Vilken bild! Vilken scrap! Måste vara helt fantastiskt att ha ett sådant stöd för sina minnen att gå tillbaka till!

Själv var jag på en utställning om Skånsk Nynazizm på Malmö Museer när mina värkar satte igång, med den förste. Jag ser mest lidande ut på bilderna därifrån, men frågan är om det beror på utställningen eller det faktum att min gigantiska mage gjorde det svårt att gå.

Bilderna är i säkert förvar i ett traditionellt album, men jag önskar att jag hade samma inspiration som du, när jag ser dina läckra scraps!

C

2009-03-17 @ 22:17:48
URL: http://stunten.wordpress.com/
Postat av: Syster Yster

Duktiga Ia! Vad fin LO du gjort! :-D

Kommer ihåg det som igår när du väntade bebisen!

2009-03-18 @ 09:52:31
Postat av: Lena

Vilka fina färger - du får allt att att stämma ihop så bra: Gillar skarpt din LO. //Lena

2009-03-18 @ 12:31:41
URL: http://vidulin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0